5 tips voor een succesvolle crowdfundingcampagne

Met de peer-to-peer financiële sector groeit nu met 35 procent per jaar, steeds meer kleine en middelgrote ondernemingen in het VK wenden zich tot crowdfunding als een levensvatbare bron van investeringskapitaal. Maar als u overweegt om op deze manier geld in te zamelen in 2019, ga er dan niet van uit dat de voortdurende uitbreiding van de platforms betekent dat u gegarandeerd uw ambities zult bereiken. Succesvolle pitches vereisen hard werken – zowel om een ​​platformlijst in de eerste plaats te beveiligen als om geldschieters en investeerders te overtuigen om u met hun geld te steunen. Hier zijn zeven tips om crowdfunding te laten werken.

1. Kies het juiste platform

Begin met de basis. Bent u van plan geld van beleggers te lenen of hen te vragen een aandelenbelang in uw bedrijf te kopen? De eerste optie kan geschikt zijn voor meer ontwikkelde bedrijven met betrouwbare kasstromen – u moet regelmatig terugbetalingen kunnen doen, inclusief rente. Fondsenwerving daarentegen vraagt ​​beleggers om in te kopen op toekomstpotentieel zonder onmiddellijke verplichting om hen een rendement op hun geld te betalen. Maar u zult een deel van uw bedrijf opgeven, mogelijk met een lage waardering als het bedrijf jong is. Zie de UK Crowdfunding Association voor meer informatie over welke platforms wat bieden. Als u eraan denkt om geld te sparen, dan kunt u Vuljespaarpot.nl bezoeken voor tips en trucks.

2. Stel uw businessplan op

De crowdfunding-route aflopen is geen excuus voor een businessplan van slechte kwaliteit. U hebt een goed samengesteld plan nodig om uw bedrijf op een platform te plaatsen – en beleggers zullen het ook willen zien. Uw plan moet realistische voorspellingen voor verkoop en uitgaven bevatten, evenals details over hoe u het bedrijf ziet groeien. Je moet ook precies uitleggen waar je geld voor inzamelt. Vraag bij twijfel platforms om voorbeelden van bedrijfsplannen van anderen, zodat u kunt zien wat nodig is.

3. Zorg dat het veld goed is

Uw pitch voor potentiële investeerders is cruciaal – het is uw enige kans om hen te overtuigen hun geld over te dragen aan mensen die ze niet van Adam kennen. Breng zoveel mogelijk tijd door op het veld en neem advies en feedback waar dit beschikbaar is. Bekijk succesvolle pitches op het platform van uw keuze en leer de lessen van deze voorbeelden. Probeer een verhaal op te bouwen – waar uw bedrijf vandaan komt, waar het naartoe gaat en hoe beleggers onderweg kunnen delen in het succes ervan. Video is bijzonder krachtig.

4. Verfraai uw aanbod met belastingvoordelen

Controleer of uw op aandelen gebaseerde crowdfunding-pitch in aanmerking komt voor beleggers voor het seed enterprise investment scheme (SEIS) – zorg er in dat geval voor dat u de onderneming als kwalificerend registreert. De SEIS en zijn big brother-regeling de EIS bieden ongelooflijk waardevolle belastingvoordelen die het risico van investeringen in een klein bedrijf aanzienlijk verminderen. Uw investeerders zullen veel meer ontspannen zijn over hun startkapitaal als u SEIS-voordelen kunt bieden.

5. Beloningen kunnen ook helpen

Je hoeft geen beloningen te bieden naast crowdfunding platformen– en investeerders moeten geld opbrengen omdat ze in je bedrijf geloven en liever een freebie kopen – maar het juiste aanbod kan een grote hulp zijn om mensen te overtuigen om je te steunen. U bouwt niet alleen goodwill op, maar ook beloningen zijn een manier om uw producten of diensten op de markt te brengen. U kunt beleggers ook overhalen meer contant geld op te zetten door genereuzere beloningen aan te bieden in ruil voor grotere investeringen.